Dilbilimi Bölümü izlencesinin temel amacı , bölüm öğrencilerinin dile bilimsel bakış açısı kazanmalarını sağlamak; öğrencileri dilin bütün yönleri üzerinde araştırma ve uygulama yapmaya teşvik etmek; Türkçe dilbilimi çalışmalarına katkıda bulunmak;; dilbilimin uygulanabildiği her alanda hizmet verebilecek bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatılmış, etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olan; yerel ve küresel boyuttaki değişim ve gelişmeleri izleyerek bunların dilbilim alanı üzerindeki etkilerini yorumlayabilen; edindiği kuramsal bilgileri uygulamaya dönüştürebilen dilbilimciler yetiştirmektir.
- Temel dilbilim kavramlarına ve kuramlarına ilişkin bilgi sahibi olma.
- Dilbilim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme ve uygulayabilme.
- Doğal dillerin ve özellikle Türkçenin sesbilgisi, biçimbilim, sözdizim ve anlambilim özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olma.
- Dilbilimin sosyoloji, felsefe, etnoloji, psikoloji, nöroloji, bilgisayar bilimleri, çeviribilim ve adli bilimler gibi alanlarla ilişkisi ve bu alanlarla ortak yürüttüğü çalışmalara ilişkin bilgi sahibi olma.
- Dilbilim alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak veri toplama, çözümleme, eleştirel bir yaklaşımla yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunabilme.
- Dilleri sınıflandirabilme, diller hakkında bilgi sahibi olma ve dil hakkında konuşabilme.
- Alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımları ile bilişim ve bilgi teknolojilerini temel düzeyde kullanabilme.
- Bireysel ve/veya grup üyesi olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
- Dilbilim ve diğer bilim alanlarındaki ve dünyadaki gelişmeleri yaşam boyu öğrenme bilinci ile takip edebilme ve bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
- Alanındaki uzman kişi ve kuruluşlarla yazılı ve sözlü olarak etkin iletişim kurabilme.
- Dilbilim küçük ölçekli ve büyük ölçekli alanlarıyla ilgili olarak araştırma yapabilme.
- Dilbilimin küçük ölçekli ve büyük ölçekli alanlarıyla ilgili olarak akademik metin üretebilme.
- Dilbilim alanı ile ilgili konularda disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilme.
- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak kendisinin ve üyesi olduğu gruptaki diğer bireylerin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve gelişim süreçlerini destekleyebilme.