Öğrenci Adı | Tez Adı | Yıl | Danışman |
Aytaç ÇELTEK | Türkçe sözlü söylem yapısı ve artgönderim | 2003 | Lütfiye OKTAR |
Gülsüm Songül ERCAN | Gazete köşe yazılarında dil kullanımı: Kaçınmalar ve cinsiyet değişkeni | 2003 | Semiramis YAĞCIOĞLU |
Demet KATIRCIOĞLU OTAN | Şiirsel metinlerde bağlam oluşturma: Dilbilimsel bir çözümleme | 2003 | Semiramis YAĞCIOĞLU |
Belgin ÇALLIOĞLU | İslami kadın dergilerinde kadına yüklenen anlamsal rollerin dağılımı | 2003 | Lütfiye OKTAR |
Özge CENGİZ | Türkçe karşılıklı konuşma söyleminde ezgi birimlerinin yapısı | 2004 | Ayşen CEM DEĞER |
Burcu AYDIN | Down Sendromlu çocuklarda dil sisteminin işleyişi üzerine dilbilimsel bir çözümleme | 2004 | Semiramis YAĞCIOĞLU |
Seher DAYLAK | Talk showlarda soru-yanıt savlama yapısı | 2004 | Lütfiye OKTAR |
Fatma YÜKSEL | Türkçede anlam türlerine göre sıfatlar ve biçim-sözdizimsel özellikleri | 2004 | Ayşen CEM DEĞER |
Özgün KOŞANER | Türkçe’de dönüşlü yapıların biçim-sözdizimsel özellikleri | 2005 | Lütfiye OKTAR |
Özge CAN | Türkçe’de ayrık yapılar | 2005 | Lütfiye OKTAR |
Bilge TÜRKKAN | Türkçe bilimsel metinlerde belirginlik ve gönderimsel bağdaşlık: Merkezleme kuramı çerçevesinde bir yaklaşım | 2005 | Semiramis YAĞCIOĞLU |
Serkan KOÇ | Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin aradil özellikleri | 2005 | Ayşen CEM DEĞER |
Memmed İSAYEV | Türkiye Türkçesi ve Azerbaycan Türkçesi’ndeki Zaman Eklerinin Karşılaştırılması | 2005 | Gülmira SADİYEVA KURUOĞLU |
Özden FİDAN | Türkiye’de dilbilim alanında öğrenciler tarafından yazılmış araştırma yazılarının giriş bölümlerinde türe özgü yapılanmalar | 2008 | Ayşen CEM DEĞER |
Eda CAN | İşitme kayıplı Türk çocuklarda alıcı ve ifade edici dil becerilerinin gelişimi | 2009 | Gülmira SADİYEVA KURUOĞLU |
Ayşegül ÖZCAN | Beyindilbilimi açısından afazili hastalarda perseverasyon | 2009 | Gülmira SADİYEVA KURUOĞLU |
Anı BARIŞ | Lewy Cisimciği ve Alzheimer Demanslı Türk Hastaların Dilsel Özelliklerinin Karşılaştırılması | 2009 | Gülmira SADİYEVA KURUOĞLU |
Filiz MERGEN | İkidilli bireylerin anadilinde ve ikinci dilinde dilbilgisel ve anlambilimsel işlemlemelerinin nörodilbilimsel açıdan incelenmesi | 2010 | Gülmira SADİYEVA KURUOĞLU |
Sevim ULUSOY | Afazili Türk hastalarda adlandırma sorunu | 2010 | Gülmira SADİYEVA KURUOĞLU |
Derya AYDIN | Türkçe Metinlerde Toplumsal Cinsiyetin Eleştirel Biçembilim Çerçevesinde İncelenmesi | Devam Ediyor | Gülsüm Songül ERCAN |
Suna YERTUTAN | Televizyon Tartışma Programlarında Dil Kullanımı: Dilsel Kabalık | Devam Ediyor | Gülsüm Songül ERCAN |
Özgül BAŞARAN | Suriyeli Sığınmacıların Türk Medyasındaki Temsili | Devam Ediyor | Gülsüm Songül ERCAN |
Elvan YILMAZ | Avrupa Dil Portfolyosu Çerçevesinde B1 ve B2 Düzeyinde Türkçe Öğrenen Yabancıların Koşullu Yapıları Öğrenirken Yaptıkları Hataların Betimlenmesi | Devam Ediyor | Gülsüm Songül ERCAN |
Ceyda EKİCİ | Medya Söyleminde Geçişlilik ve Cinsiyet Değişkeninin Etkisi | Devam Ediyor | Gülsüm Songül ERCAN |
Berrin ÖZTÜRK ÇAĞLI | Farklı Metin Türlerinde Tematik Yapının İncelenmesi | Devam Ediyor | Kamil İŞERİ |
Melih ÇOMAK | Tahsin Yücel`in Ben ve Öteki Kitabındaki Öykülerin Göstergebilimsel Çözümlemesi | Devam Ediyor | Kamil İŞERİ |
Hamza ÇINAR | Avrupa Birliği’nin Dil Değerlendirme Ölçütleri ve Türkçeye Uygulanabilirliği | Devam Ediyor | Kamil İŞERİ |
Ezgi YENTÜR | Din İçerikli Bilimsel Metinlerde Yandaşlık | Devam Ediyor | Özge CAN |
Fatma ŞAHİNER | Sözbilimsel Soruların Dinleyici Üzerindeki Etkisi | Devam Ediyor | Özge CAN |
Umut YOZGAT | Türkçede Eylem Üye Yapıları: Olaya Dayalı Potansiyel Çalısması | Devam Ediyor | Özgün KOŞANER |
İbrahim ÇELİK | Nasreddin Hoca Hikayelerinin Kibarlık ve İşbirliği Açısından İncelenmesi | Devam Ediyor | Özgün KOŞANER |
Mübeccel ÇUBUKÇUOĞLU | Türkçede Dilbilgiselleştirme: İslevsel Söylem Dilbilgisi Çerçevesinde Bir İnceleme | Devam Ediyor | Özgün KOŞANER |
Serap ÖZYAPIŞOĞLU | Türk Medya Söyleminde Değişmece Yoluyla Bilişsel Çerçeve Oluşturma | Devam Ediyor | Özgün KOŞANER |
Çağla BIÇAKÇILAR | Türkçe Akademik Metinlerde İstemli Eğretilemeler | Devam Ediyor | Özgün KOŞANER |
Home » Yüksek Lisans Öğrencileri